25 augusti 2008

Måndag igen

Jag känner mig lite disträ. Efter en ganska fin helg med görfint väder så började vi planera för ännu ett bygge. Vilket i ordningen vet jag inte. Den här gången är det gäststugan som åker till tippen. För nu får man bygga en större på 15 kvm utan bygglov. Det är bara det att vi måste gräva bort en massa buskar, bl, a en stor syrenbuske och en hel del annat.Kan också tänka mig att det finns en massa stora stenar nere i jorden vilket inte gör arbetet lättare. Så här måste det till hjälp av en liten grävmaskin. Nåväl, ikväll har gubben min gått hårt an med släggan och rivit en massa väggar vi hade utanför gäststugan, det s.k. svartbygget, he,he. Och jag har lastat släpkärran full med skräp och gammalt virke som ska till tippen. Men det blir inte mycket gjort nu på kvällarna. Dels är man trött efter jobbet och sen blir det mörkt ganska snart. Nu har jag precis diskat och fixat matlåda tills i morgon. Så nu blir det en macka framför tv´n och sen godnatt ganska snart känner jag.

Men först så kommer här en liten bild på en blomma från vår trädgård. Med den vill jag önska er en fortsatt bra vecka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig bild på rosenskäran! :o))

Hoppas det går bra med rivandet och byggandet. Jobbigt men det blir säkert väldans fint. :o)
/Eva

Marianne sa...

... från Kairo.
Men lite roligt måste det ändå vara, annars hade ni nog inte satt igång med byggprojektet? Lycka till och vilken fin blomma!

Hoppas veckan blir bra!