17 augusti 2008

Redan Söndag igen

Oj nu ligger jag en hel vecka efter i bloggandet. Jag förstår inte riktigt vart tiden har tagit vägen. Det har i alla fall varit en vecka full av arbete igen. Kvällarna vill inte heller räcka till. Det är ju dessutom så jäkla svårt att planera nåt p.g. av det förbaskade vädret. Jag fick i alla fall en kväll med uppehåll så jag kunde rensa lite i rabatterna. Och så sätta några nya höstblommor. Tyvärr har jag inte lyckats ta några foton för så fort jag kommer ihåg att ta fram kameran börjar det regna. I dag har det regnat klippt hela dagen så det blev inget fota av idag heller.

Men jag känner mig skyldig av att berätta hur det gick med fredagsfikat. Jag fick ju några bra tips att baka bl. a en sockerkaka med massa frukt i eller muffins förståss (att jag inte tänkte på det) hi,hi.

Vad blev det då. Jo jag gjorde nåt mittemellan bara för att göra det lätt för mig.



Det blev en äppelkaka. Den är lätt att göra.

Bara att blanda mjöl, socker och mjölk och sen stoppa i så mycket frukt som möjligt. Jag tog förståss äpplen ( ärligt pallade i vår affär) men jag stoppade också i bitar av annanas, vilket gjorde den himla saftig. Ovanpå strödde jag socker, kanel och skivor av smör (ja, det ska va riktigt smör, hi,hi) Och så vispade jag vaniljsås och serverade till. Det blev faktiskt jättepopulärt.
Så nu har nästan alla mina jobbarkompisar receptet.

Ja, det var fredagen det. Återkommer snart med hur helgen varit.

3 kommentarer:

Marianne sa...

Det där både låter och ser gott ut! Men här blir inget bakat förrän tidigast till helgen.

Annelie sa...

Det där såg ju himla gott ut!

Anonym sa...

Mmmmm mums!!
Jag har tänkt att baka hela dagen men inte kommit mej för.. men det får bli i veckan helt klart! :o))

/Eva