21 augusti 2008

Ännu en blomma

Jag lovade ju i ett svagt ögonblick att jag skulle göra ett inlägg varje kväll. Kan inte på dagarna p.g. av ett heltidsjobb tyvärr. Men i kväll är det lite körigt kan man säga. Kom inte hem förrän strax efter 19.00. Har varit med Annelie o Linus o tittat på en lägenhet. Kul :o) Hon får själv berätta senare. Men det lutar åt att vi får vara flyttgubbar snart, hi,hi.

Men så ringer min gamla mamma (82 år) från sjukhuset där hon blivit inlagd idag p.g. av magproblem. Fy ! Och då tar glädjen slut helt plötsligt. Ska åka dit i morgon och få veta lite mer.

Tänk vad glädje kan bytas mot orolighet helt plötsligt.

Nåväl , ett litet foto som fortfarande påminner om sommaren kan jag ju bjuda på. Här runt omkring oss växer massor av solrosor. Och det är faktiskt fåglarna som planterat dom efter vinterns utfodring, för de växer precis hur och var som helst.

4 kommentarer:

SqZ sa...

Tråkigt att höra att din mamma är krasslig...

Solrosor är så vackra! Jag försökte odla en lågväxande, röd solros förra året men plantorna fick antagligen inte nog med sol. De hann knappt blomma innan frosten tog dem.

BiRDiE sa...

Vackra blommor..!
Och ja... visst kan det växla fort här i livet, från glädje till sorg...
Hoppas din mamma blir bra snart! Kram.

Marianne sa...

sqz och birdie - Jo, solrosorna lyser verkligen upp ute nu när det börjar bli kortare dagar.
Mamma mår så bra hon kan. Hon är kvar på sjukhuset och ska gå igenom en mag - tarmröntgen på måndag. Hon tycker hon har semester när hon är på sjukhuset. Får maten serverad och behöver inte tänka på nåt alls. Så talar en gammal bondhustru som alltid fått ställa upp för andra.

Marianne sa...

... från Kairo.
Jag sällar mig till kören som hoppas att din mamma snart är pigg och kry igen! Även om hon tycker att hon har semester.

Jättevacker solrol. Här har vi bara sol, ingen ros.