08 april 2010

Bergfinkar i massor

Äntligen är all snö borta från tomten. Nu väntar jag bara på att gräset, om det nu finns nåt gräs kvar, skall torka så jag kan gå loss med räfsan och städa upp efter vintern.


Vi har just nu massor och då menar jag massor av Bergfinkar på besök. De ska vara på väg uppåt Dalarna nu i April enligt fågelboken. Men de vet väl att det fortfarande är en massa snö där så de tycker nog att det är bättre att stanna här ett tag till och käka upp mina solrosfrön.




I väntan på att gräset ska torka upp så finns det ju annat att göra här. Mitt jobb är att spackla och slipa väggarna i lillstugan. Är man inget proffs så tar det lite tid. Men tid har jag ju säger gubben min nu när jag inte jobbar längre. Om han bara visste vad mycket det finns att göra, sånt som inte syns. T.ex tvätt och strykning. Sånt som jag fick göra på kvällar och helger förut. Nu ligger kläderna där på sin plats helt plötsligt utan att han märk nåt. Och det är bara att ta fram en bulle från frysen när man är sugen. Hur de kom dit kan man fråga sig, he,he. Osv. o.s.v...


Jag måste bara avsluta med en bild på tårtan som Annelie bakade till Påsken. En helt underbar skapelse och jättegod.


Nu tittar solen fram här. Så idag blir det till att åka till mamma och städa och putsa hennes fönster. Men först ska jag ta mig en kopp kaffe ute på altanen och lyssna till fågelsången.


Må så gott allihopa.

1 kommentar:

SqZ sa...

Vilken ynnest att ha bergfinksbesök! Själv kikade jag på grönsiskorna igår som äter frön i tujorna. De är också väldigt söta.