25 april 2010

Så jäkla trött

Puh, äntligen är den här helgen över. Jag är så himla trött, har ont i precis hela kroppen. Men jag kommer att sova som en stock i natt, och jag kommer att känna mig så himla nöjd.
I går blev det att gå upp kl 7. Hämtade korv, bröd och allt annat som behövdes till städdagen . Jag hade hjälp av två grannar att bre mackor.Tack snälla ni. Själv bryggde jag kaffe. Det tar en himla tid att brygga kaffe till 120 personer. Men efter allt slit kommer dom. Våra närboende, de har jobbat med allt från att räfsa gammalt gräs till att olja in båt och badbryggor. Och alla tycker att den här lilla pausen med korv och kaffe och mackor är det bästa på hela året. Det är så kul att träffa alla, gammal som ung. I år hade jag inte tid att fota det hela så här kommer några bilder från förra året.




I morse kunde jag inte sova. Normalt är jag morgonpigg men jag hade nog kunnat somna om ifall jag hade ansträngt mig. Men icke, jag var uppe och klar för dagens arbete före kl 8. Och strax därefter kommer gubben min. Jag smög tyst omkring för att inte väcka honom. Han har haft en hel del sena kvällar plus att ha jobbade även lördagen.

Så nu i kväll kan vi konstatera att vi har grävt och planterat häcken mot grannen. Vi har även öst ned allt singel (fy fan va tungt singel är). Klockan tre var vi klara. Jag tyckte då att det var för tidigt att göra kväller (som vi säger här på landet.) Så vi gick in i lillstugan och började slipa och spackla väggarna. Men då tog mina krafter slut. Och även gubben min sa att nu får det va nog.

Det blev en snabb dusch och spagetti och köttfärssås till middag och just nu kan jag höra snarkningar från gubben i soffan. Jag tror jag gör honom sällskap snart.

1 kommentar:

AnnaKK sa...

Hejsan!

Förstår att du kände dej sliten efter allt det! Men samtidigt är det ju toppen att alla hjälps åt på det viset, med de stora grejerna som gräs och bryggor mm.

Sen att man samtidigt vill göra en massa hemma själv också... Är nog bara normalt så här års!? Inspirationen flödar ju i takt med solskenet! :-)

Hoppas dock att du/ni har haft en lite lugnare dag idag då!?

Ha det fint!!! :-)