18 april 2010

Inget blogg, bara jobb

Ja, så har det gått ännu en helg. Vädret har varit si och så. Det blåser men det är ganska varmt. Jag har gett upp att räfsa fler löv. Vinden kommer från grannen som inte har räfsat några löv sedan förra våren. Så vi får in alla hans löv på vår tomt.


Jag tror att de flesta buskar och blommor klarat vintern men jag är så himla orolig för klematisen som jag har varit så stolt över i flera år nu.

Det syns inte ett liv i den i år. Normalt brukar det vara fullt med gröna små skott nu. Men jag ser inte minsta lilla grodd. Snft !

Nu ska jag planera för kommande helger. Nästa lördag har vi vårstädning här på udden. Då ska jag fixa mackor, korv, dricka och kaffe till ca 120 personer. Men jag har go hjälp av ett par grannar.

Sen är det dags för Valborg. Vi har bjudit in våra grannar (12 st) på en bit mat innan vi går till den gemensamma brasan som vi tänder längst ut på udden intil sjön. Vi går i fackeltåg och samlar upp folk utmed vägen. Sen tänder vi alla elden med våra facklor. Himla mysigt faktiskt !

2 kommentarer:

Annelie sa...

Man får hoppas att klematisen bara är lite sen i år...det vore synd om den har dött, den blir ju sååå fin!

AnnaKK sa...

Hejsan!

Räfsa löv struntar jag i så mycket det bara går - fast de största och kletigaste (typ lönnlöven...) får man ju ta bort på hösten så inte gräset kvävs där under... Men de andra löven får maskarna ta hand om. Nu på våren ser man överallt hur de har börjat dra ner de löv som finns kvar i jorden. :-) Vi har ingen granne heller som kan störa sej på vad vi gör och inte gör med våra löv, kanske jag också ska tillägga.

Och tänk att det snart är valborgsmässoafton - jag som tycker det nyss var början av mars, typ!? Tiden går alldeles för fort!!! 8-X Men det låter himla trevligt med ert valborgsfirande!!! :-)