27 januari 2014

Brrr, kallt idag

I dag var det inget vidare att titta ut. Termometern visar bara 2 minusgrader men det känns som 20. Det blåser riktigt ordentligt. Snön yr från taken så man knappt ser ut. Det här är absolut ingen vinter jag vill ha. Nu vill jag ha sol så jag kan bädda ned mig i en solstol utmed husväggen och lyssna på takdroppet.
Men det lär väl dröja så för att behålla värmen åtminstone inomhus gjorde jag en deg och satte på ugnen.

Nu får den jäsa en stund. Sedan blir det två maffiga manitobalimpor.

3 kommentarer:

Marianne sa...

Gott! Jag gör ett mycket enklare bröd som slipper knådas och hållas på med. Bara röra ihop. Jäsa. Rulla ihop på frön. Jäsa. Grädda. Men nu har jag fått lite surdeg, kom jag just på, så jag borde nog använda det också. Nu fick jag dåligt samvete. :-)

Kramar!

AnnaKK sa...

Åh, det är så GOTT med nybakat bröd!! :-)~

Nu är det ganska länge sen jag gjorde mjukt bröd, däremot har jag titt som tätt bakat eget knäckebröd med massor av fröer i. Blir nästan lite för gott, för det tar slut alldeles för fort... <:-)

Anonym sa...

Nybakat bröd med ett redigt lager med Bregott. Mmmm!