24 januari 2014

Snö ute - Vår inne


I dag tog jag lite ledigt från min städdille. Gubben min är ledig på fredagar och då passar vi på att åka och veckohandla. Även fågelmaten var slut och den köper vi i en trädgårdshandel.  Där svämmade det fullständigt över med diverse vårblommor i alla möjliga färger. Det går ju bara inte att köpa allt man vill ha men de här söta vivorna fick följa med hem.

Nu hoppas jag bara att städlusten innfinner sig snart igen för jag har massor kvar att städa undan.

Tills dess önskar jag Er alla  EN RIKTIGT SKÖN HELG



2 kommentarer:

Anonym sa...

Ah! Det finns inget som piggar upp så mycket som vackra blommor.

AnnaKK sa...

Så fina!! :-)

Jag såg att det fanns såna i "min" Ica-butik innan i veckan, och det var på vippen att jag hade låtit en eller två slinka med ner i kundkorgen. Tänkte att jag kunde ha dem i mitt lilla drivhus från IKEA - det ser ju så tomt och innehållslöst ut just nu. Men det var tur jag avstod, för nu har det minsann börjat spira i mina frösådder, så snart ska drivhuset få tas i bruk av dem!! :-)