23 januari 2014

Litet avbrott

Nu har glömt bort bloggen igen. Men nu har jag ett giltigt skäl i alla fall. Jag har nämligen blivit drabbad av städdille. Inte det där vanliga springet med dammsugare och dammtrasa. Nej det är nåt ännu värre. Jag började lite smått att rensa ur en bokhylla där det hade samlats allt mellan himmel och jord, ja förutom alla dammråttor då förståss. När den var klar och allt sorterat och fint tillbakasatt så var det bara att ge sig på nästa.
I vårt sovrum har vi garderober som inte går ända till tak så det utrymmet har jag fyllt upp med diverse kartonger som är fyllda med bra att ha saker. När jag nu går igenom dom kan jag inte riktigt förstå varför man samlar så mycket skräp. Jag hoppas att jag inte är ensam om detta.


 Men mitt i allt var jag tvungen att ta en liten promenad för att komma ut i friska luften och jag kunde tom njuta av solen en liten stund. Nu ligger isen på sjön så förhoppningsvis håller den snart så vi kan ge oss ut och pimpla några firrar.

Nu måste jag sätta fart igen med mitt städande och sorterande medans lusten finns kvar. Den kan försvinna lika fort som den kom.
 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk om jag också kunde få städdille! Det skulle behövas hos mig.

AnnaKK sa...

Skulle också behöva "drabbas" av en släng sådant! Dessutom är jag ju ganska duktig på att jämt och ständigt släpa hem ännu mera grejs som mest bara blir liggandes och samlar ännu mera damm...

Som den där locktången i gårdagens blogginlägg! Ingen mojäng som lär bli använd precis!! ;-) Fast den var ju så rolig - och med tanke på att dottern är utbildad frisör så kan det ju ändå vara lite kul att ha en sån i bohaget, som hon kan få ärva efter mej en gång i framtiden! ;-D