15 januari 2014

En helt vanlig dag

Jag lovade ju att jag skulle börja blogga igen. Men ibland finns det inget särskilt att skriva om.
I dag är en sådan dag. För vem vill veta vad jag egentligen gjorde idag, förutom de vanliga sysslorna.

Det är tisdag idag och då brukar jag åka till simhallen. Nu när jullovet är slut kan jag inte skylla på att det är fullt av ungar som hoppar och leker när vi motionärer vill ha lugn och ro i vattnet.

I morse tänkte jag nog att jag skulle ge mig in mot staden. Men sedan började jag städa undan i huset. Bytte lakan i våra sängar. Laddade en tvättmaskin. Så tittade jag ut och såg inga fåglar vid fågelhuset.

Hm, kan maten vara slut Och det var den. Så det var bara att gå ut och fylla på förråden igen. Och när jag ändå var ute så skottade jag fram våra gångar till uthus och lillstuga och vedförrådet. Och så tittade jag på bilen. Herregud, den var totalt igenisad. När den väl var tinad hade jag för länge sedan
tröttnat på att åka till simhallen.

Jag tog en promenad till vår postlåda och hämtade dagens post.  Och naturligtvis fanns det en faktura till som skall betalas av min mammas dödsbo. Nämligen begravningskostnaden.  Så resten av dagen  ägnade jag åt en massa pappersarbete som jag måste redogjöra för inför bouppteckningen.

Så egentligen var det en helt vanlig dag utan några som helst överraskningar.


Så har det då äntligen blivit vinter här hos oss. Om det stannar vid den här snön kan jag acceptera vinter. Men jag vill absolut inte ha mera. Jag har fortfarande förra vintern kvar i färskt minne.

Det här började jag skriva igår och det ser ut som om den här dagen blir ungefär likadan.

Ha de så bra där ute, med eller utan snö.

Morrs !

1 kommentar:

AnnaKK sa...

Fast det som driver många bloggar och bloggare är väl faktiskt just en övertygelse om att andra visst vill läsa om ens "alldeles vanliga ointressanta liv"!? :-D

Snön ska tydligen komma hit i natt eller nåt sånt, så jag får väl rikta in mej på snöskottning i morgon då... Irk! I fösterna odlar jag vår för fullt - hoppas innerligt att åtminstone något kommer att grönska snart! :-)