19 juni 2008

Midsommar

I morgon är det midsommarafton.Då hissar vi flaggan för den svenska sommaren. Hmm, det är nåt trolskt och en himla massa förväntningar över just midsommar. Precis som om det inte finns nån tid efter. Ja, jag är ju ingen expert på området. Kan bara blicka tillbaka på åren som gått. Vädret , ja vädret har ju en stor betydelse för hur midsommaren blir. Jag kan inte komma ihåg när vi hade ett sånt där fint väder som hela tiden finns i reklamen eller i gamla filmer. Möjligtvis kommer jag ihåg en görvarm helg i slutet av 60-talet. Ha,ha - varför jag kommer ihåg den tänker jag inte tala om.
Men i år har ju vädergudarna lovat uppehåll men med lite moln. Och det får man väl va evigt tacksam för. Jag har egentligen inte tid att sitta här och skriva, för i morgon vankas det sill, potatis, hemmagjord laxpate, chapinjonhattar (va e´de´) ha,ha. Och så bröd, ost och sallad. Och det ska vara klart kl 12.00 för sen ska vi dansa kring stången,
Vad som händer senare på kvällen ber jag att få återkomma till.
Hoppas ni alla får en glad midsommar.
(Annelie - krya på dig så vi kan träffas i helgen) Tänker på dig.

1 kommentar:

Annelie sa...

Jasså? Nu blev jag ju jättenyfiken på den där varma helgen i slutet av 60-talet? ;o)
Hoppas ni hade trevligt igår!
Själv har jag hostat mig igenom hela midsommar...idag bakar jag, men vilar mellan varven. Jag är inte frisk än :o(
Hörs!