15 juni 2008

Vad blir det för väder

I dag är det en massa ulliga moln på himlen. En del är kritvita som bomull, en del är riktigt svarta. Och så är himlen därimellan alldes knallblå. Undrar just vad det blir för väder idag.

Jag har varit urdålig på att göra några inlägg i bloggen, men det beror på brist på ork just nu. Det har varit en häktist vecka både på jobbet och här hemma. Ska försöka bättra mig. Vi har ju midsommar nästa helg och där behövs det en del förberedelser för ett lyckat kalas. Vi ska ha gäster här hemma som vi brukar. Vi firar en riktig traditionsenlig midsommar med dans kring midsommarstången. Hoppas jag kan återkomma med kort senare. Och så är det ju ett måste med sill, färskpotatis och snaps. Sen blir det tipspromenad, lite lekar. Och alla gäster får priser.
Som sagt, jag får återkomma med hur det blev efter helgen.
Vädret ja, ha,ha just nu skiner solen men det började precis regna också. Konstigt.
Ha de bra allihopa.
/Marianne

4 kommentarer:

Annelie sa...

Knasigt väder, ska det regna kan det väl lika gärna regna ordentligt. Det här småskvättandet hjälper ju inget. Och det skvätter varje gång jag tänkte gå ut genom dörren..nu struntar jag i det och åker till affären ändå. ;o)

SEN..ska jag slappa som attan :)

Marianne sa...

Solregn. Får man inte önska sig något då?

Så härligt det låter med en alldeles riktig midsommar. Är det okej om jag tittar in?

Marianne sa...

Marianne. Ja visst är du välkommen. Jag tror nog du skulle bli nöjd. Vi har en helt fantastisk utsikt över sjön där vi reser stången. Hoppas det blir fint väder så mina foton blir bra.
Solregn har vi faktiskt haft till o från under hela dagen. Jo, man får önska sig nåt då. Och jag önskar mig mer regn under veckan.Men på fredag måste det bara vara sol o varmt. Vi har inte haft en riktigt bra o varm midsommar på många år nu.
Men nu är jag lite nyfiken på dig och alla andra útlandssvenskar´ Hur firar ni midsommar där ni är ??
/Marianne

Marianne sa...

Jag tror jag får berätta det på fredag när planerna har tagit lite mer fast form. Men vi blir tre svenskar, resten har åkt hem. Och så blir det förmodligen en liten Jansson till förrätt och sedan grillat. Efterrätten har jag inte börjat fundera på än, måste se vad som finns att tillgå först.